En el Marketing Online hi ha dos conceptes prioritaris que s’han de tenir molt en compte que son el SEO i el SEM. Intentarem descriure què és cadascun d’ells d’una forma fàcil i entenedora.
SEO (Search Engine Optimization)
El SEO és una modalitat de marketing a internet que ens permetrà augmentar la visivilitat de la nostre web als cercadors. Com bé sabreu, el buscador principal utilitzat a nivell mundial és Google i és amb el que em basaré per a continuar l’explicació.
Per a que el nostre espai a internet tingui un bon SEO, bàsciament hem de garantir dos aspectes:
1. Optimitzar la pàgina: Dotar de tots els continguts al nostre espai web per tal de fer entenedor el contingut i permetre’n la cerca.
2. Posicionar la pàgina: Saber i conèixer com volem que ens busquin per tal de gestionar i nodrir d’aquest contingut la nostre web.
SEM (Search Engine Marketing)
Igual que el SEO, l’objectiu del SEM és aconseguir més visites a la nostre pàgina web però aquest cop ho fem a través de pagament. En posts posteriors us ensenyarem quines modalitats hi ha i ens basarem amb el sistema de Adwords.