Can Ripi's Site

Can Ripi's Site

Perquè és tot tant complicat?

A tots els nivells; petita, mitjana, gran i molt gran empresa, sovint ens preguntem el perquè, això del Marketing digital, és tant complicat i costa que funcioni bé.

Ens trobem en situacions que quan arreglem el funcionament de la passarel·la bancària, sense saber perquè el pagament per Paypal ens comença a funcionar malament; que no se’ns registren les vendes a la conta d’analytics i de sobte, quan ho solventem el sistema que tenim per a actualitzar estocs de forma automàtica deixen de funcionar; i molts d’altres temes.

Doncs bé, jo avui no us donaré la solució però puc assegurar-vos que és totalment normal que passin aquestes coses, sobretot a petites i mitjanes empreses, i us explicaré el perquè.

Normalment, a l’hora de construir un negoci on-line vas al mercat i el primer que et passa és que fa falta una cosa que es el “hosting” i un “domini”. Com ja deureu saber els que llegiu això, el hosting és el servidor on hi ha hostatjada la vostre pàgina web i el domini és el nom de la vostre pàgina web. Aquí ja, normalment tenim dos pares diferents, per un costat el hosting i per l’altre el domini tot i que aquests dos s’entenen normalment sempre bé.

hosting-300x300[1]

Continuem per decidir la plataforma que utilitzarem per a vendre els nostres tipus de productes: allotjament, reserves de taula, perfums o qualsevol tipus de productes, etc .. Segons la nostre tria, haurem escollit una plataforma del tipus Prestashop, Magento, Travelio, Prestige, WooCommerce o el quina sigui. Cadascun d’ells amb la seva dificultat de configuració i gestió.

Un cop tenim el domini comprat, hosting per a rebre la web, la plataforma sobre la que vendre, els productes que volem vendre, tots els temes legals coberts, ara hem de fer que el nostre client pugui pagar el que nosaltres li volem vendre. Doncs sí, ara entren en joc, passarel·les bancàries, sistemes Paypal i molts d’altres que hi ha al mercat.

A hores d’ara ja tenim més de 5 elements totalment diferents i que ens han de permetre vendre els nostres productes o serveis. Com veieu la cosa es complica i molt.

Suposem que hem aconseguit fer-ho funcionar però està clar, ara volem analitzar què fan els nostres clients quan visiten la nostre web, el perquè no ens compren els productes, on es perden, què se’ls hi fa difícil, etc … Doncs sí, ara toca instal·lar el mòdul de Google Analytics. Ja en tenim 6.

Quan ens sembla que comencem a veure les dades ens en donem conta que només recollim dades estàndards estadístiques però que no s’estan registrant les vendes al mateix sistema d’Analytics. Aquí hem d’afegir un mòdul que ens permeti afegir la informació de comerç electrònic a la nostre botiga. Ja en tenim 7!

En el cas que la botiga sigui de producte final serà molt possible que vulgueu lligar la vostre aplicació d’escriptori amb el control d’estocs de la botiga que teniu a internet per tal de no vendre més del que tenim i poder donar un bon servei. Ja en tenim 8 i us puc assegurar que aquest és un dels pitjors de tots els casos, intentar lligar una eina pensada per escriptori per una altre pensada per a funcionar de forma autònoma i on-line.

20151126051147_Web-Services[1]

I quan sembla que tot comença a rutllar, després de molts esforços, empipades i molt més, apareix a escena un element nou i imprescindible que és el que porta la gent a la teva pàgina per a que tinguin la opció de comprar el que tu els hi vols vendre. Efectivament us estic parlant del Sr. Google. Aquest senyor és qui realment decidirà si hem fet bé o no la nostre pàgina a nivell de cerca orgànica i cerca de pagament (post anterior). Entra en joc el 9è element i bàsic que pot fer que t’hagis de replantejar i instal·lar elements a la teva pàgina d’altres fabricants encara per a fer que Google llegeixi i interpreti la teva informació.

Per a finalitzar no voldria ser fatalista ni evitar que ningú deixi d’entrar en el món digital per aquestes línies sinó al contrari. Avui en dia qui no és a internet NO EXISTEIX o deixarà d’existir en breu.

El més important de tot, si no voleu perdre la paciència és deixar-vos assessora per a un especialista al qui heu de contactar abans de decidir inclús el nom de la botiga que voleu crear a internet i que us guiarà en tot el procés. Escolliu bé aquesta persona i el vostre projecte serà un èxit, sinó trontollarà o serà molt difícil de poder dir “JA SOM A INTERNET COM HAVIA PENSAT!”.

pròxim Publicar

Anterior Publicar

© 2024 Can Ripi's Site

Autor Anders Norén

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error

T'ha agradat el què has vist? Comparteix ...